• BIST 89.270
  • Altın 146,921
  • Dolar 3,6543
  • Euro 3,9297
  • Kayseri : 6 °C
  • Ankara : 1 °C
  • İstanbul : 13 °C

Gülen ABD'ye nasıl yerleşmiş?

Gülen ABD'ye nasıl yerleşmiş?
Akşam Gazetesi'nin bugün 'Green Kartta Paralel Hile' başlığı ile duyurduğu haberde Fethullah Gülen'in ABD'ye nasıl yerleştiği konusu gündeme getirildi. İlk Yeşil Kart başvurusu reddedilmiş olan Fethullah Gülen'in ABD'ye nasıl yerleştiği ortaya çıktı.

Akşam Gazetesi ilk Yeşil Kart başvurusu reddedilmiş olan Fethullah Gülen'in nasıl olupta ABD'ye yerleştiği sorusuna cevap olacak bir haberi manşetine taşıdı. Akşam'ın haberine göre ilk başvurusu reddedilen Gülen'in bazı vaatler ile ABD'ye yerleştiği gündeme getirildi.

“Olağanüstü yetenekleri olan yabancı eğitimci” statüsünde Yeşil Kart başvurusunda bulunan Gülen’in dosyasına “eğitim, bilim, kamu kurum ve kuruluşları siyasallaştırılmamalı” yazdığı ortaya çıktı.


AKŞAM, 1999 Mart’ından bu yana ABD'de yaşayan Fethullah Gülen’i zora sokacak ilginç bir “detaya” ulaştı. 2008 yılında Pensilvanya Eyalet Bölge Savcılığı’na başvuran Gülen, Yeşil Kart talebinde bulundu. Avukat H. Ronald Klasko tarafından hazırlanan Gülen’in savunma dosyası, ABD Vatandaşlık ve Göçmenlik Bürosu (USCIS) tarafından onaylandıktan sonra 10 Ekim 2008 tarihinde kabul edildi. Buraya kadar her şey normal! Ancak, avukat Klasko, hazırladığı dosyada Gülen’e neden Yeşil Kart verilmesi gerektiğini şu sözlerle savundu: “Olağanüstü yetenekleri olan yabancı eğitimci…” 
 

EĞİTİM SİSTEMİYLE ÖVÜNMÜŞ

 

Başvuru dosyasında Gülen’in 1980’lerde eğitim alanında özel girişim ve kurumlarının oluşmasını sağlayan “modern” bir öğretim sistemini dile getirdiği iddia edildi. Avukat Klasko, Gülen’in “modern” eğitime geçişte en önemli argümanının “İslami değerleri ve laik olmayan eğitim aktivitelerini” savunmak olduğunu öne sürdü. Dosyada, Gülen’in 1990’lı yıllarda yurtdışında yaşayan Türklerin yabancılara entegrasyonunu sağlamak, arasında “uçurumu kapatmak” için ise “dinler arası diyaloğu” savunduğuna yer veriliyor. 
 

TEMİNAT ETTİĞİ MADDELERE ZIT

 

Ancak, 17 Aralık operasyonunun ardından ortaya çıkan paralel devletin mimarı olarak gösterilen, devlet içinde devlet oluşturan, yurtlarında kalan öğrencileri cemaatin hükümete karşı faaliyetlerine katılmadığı için kovan Gülen’in Yeşil Kart dosyasındaki teminatını çiğnediği görülüyor. Dosyada, Gülen’in faaliyetleri ve etkisini, hiçbir şekilde siyasi amaç için kullanmayacağına vurgu yapılarak, "Eğitimin, kamu kurum ve kuruluşlarının, kültürel meselelerin ve bilimin siyasallaştırılmaması fikrinin savunucusudur" ifadesi yer alıyor. Yeşil Kart başvurusu yaparken bu teminatı veren Gülen'in, Türkiye'de hükümete darbe girişimi, kamu kuruluşlarına, paralel yapıya hizmet eden kişiler yerleştirmesi gibi faaliyetleri bu teminatı hiçe saydığını gösteriyor. Uzmanlar, Gülen'in Türkiye'de yaptığı uygulamalarla Yeşil Kartı’nın tehlikeye girdiğini vurguluyor. 
 

BOŞ VATTE BULUNMUŞ

 

Daha önce Pensilvanya Eyalet Savcılığı tarafından reddedilen Yeşil Kart başvurusunun ardından Fethullah Gülen'in avukatı H. Ronald Klasko, ikinci kez dosya sundu. Gülen'in dosyasında yurt- dışında yaşayan Türklerin entegrasyonundan modern eğitime geçişte yapılması gerekenlere kadar birçok madde var. Ancak 17 Aralık'la birlikte başvuru dosyasındaki tüm vaatler yerle bir oldu.
 

REFERANSLARI CIA AJANLARI

 

Gülen'in daha önceki Yeşil Kart talebi Pensilvanya Eyalet Bölge Savcılığı’nca reddedilmişti. Savcılık gerekçesinde “Çok büyük ticari holdinglerle desteklenen geniş ve etkili, din ve siyasi bir hareketin lideri” olduğu yönünde deliller sunmuştu. Savcılık belgelerinde Gülen projelerinin finans ortaklarından birisinin de CIA olduğunun altı çizilmişti. Gülen’in mahkemeye sunduğu referanslar ilişkiyi doğrular nitelikte. Gülen'in referansları arasında CIA’nın eski analiz ve Balkanlar uzmanı George Fidas, eski CIA ajanı ve Rand Corporation danışmanı Graham Fuller ve ABD’nin eski Ankara Büyükelçisi Morton Abramowitz de yer almıştı. 
 

KAYNAĞI YALANLADI GAZETELER İNANMADI!

 

DHA, Obama’nın Erdoğan’a Gülen’in iadesiyle ilgili “Mesaj alınmıştır” cevabını İsrail kaynaklarını göstererek yalanlayan haber yaptı. Ancak haber, bir süre sonra kaynağından yalanlandı. Ajans haberi geri çekmesine rağmen gazeteler, ilk haliyle yayımladı. 

BAŞBAKAN Recep Tayyip Erdoğan’ın Fetullah Gülen'in iadesini istediği ABD Başkanı Barack Obama'nın “Mesaj alındı” şeklinde bir karşılık vermediği yönündeki haber Doğan Haber Ajansı tarafından yayımlandı. İsrail kaynaklı olduğu öne sürülen ve Nafiz Albayrak imzasıyla New York mahreçli yayımlanan haber, önceki gün saat 10.51’de abonelerine servis edildi. 
 

HÜRRİYET, DHA’YI TAKMAMIŞ

 

Ancak DHA, 17.50’de haberi “ABD'de lobi faaliyeti yapan İsrail kuruluşu tarafından yalanlandı” şeklinde bir ibareyle “kaynağından iptal” gerekçesiyle yayından geri çekti. DHA, haberin yalanlandığını şu şekilde duyurdu: “Sayın yazıişleri müdürlerinin dikkatine; ‘ABD'deki İsrail lobi kuruluşu, Başkan Obama’ya atfedilen Gülen cevabı gerçek değildir’ başlıklı haber, kaynağından iptal edilmiştir” diye bilgi notu geçti. 
 

VATAN, RADİKAL DE AYNI

 

Ancak bu bilgi notuna rağmen dün birçok gazetede “yalanlama” haberinin yerine ilk geçilen haber yayınlandı. Hürriyet, 23. sayfada kullandığı haberde “Beyaz Saray ‘Mesaj alınmıştır’ı doğrulamadı” başlığını kullandı ancak DHA’nın bu haberi sonradan iptal ettiğine hiç yer vermedi. Vatan Gazetesi de haberi kullanan gazeteler arasındaydı. “Gülen ile ilgili o sözler doğru değil” başlığıyla 16. sayfada geniş yer bulan haberde de yapılan açıklama anlatıldı, ancak iptalden bahsedilmedi. Radikal Gazetesi ise söz konusu habere 1. sayfasında yer verdi. “Mesaj alınmamış!” başlığıyla yer alan haberin devamı da 9. sayfada yer aldı. Habertürk Gazetesi de haberi, “Beyaz Saray: Erdoğan’ın söyledikleri doğru değil” başlığıyla 18. sayfasında kullandı. Milliyet Gazetesi de haberi 1. sayfadan kullanan gazeteler arasında yer aldı. “Beyaz Saray’dan ‘mesaj’ açıklaması” başlığıyla yer bulan haberin devamı ise 24. sayfanın manşetindeydi. 
 

İPTALİ GÖRMEDİLER !

 

Karşı Gazetesi de haberi “Beyaz Saray’dan Erdoğan’a yalanlama” başlığıyla 1. sayfadan kullandı. Aydınlık Gazetesi de “Beyaz Saray Erdoğan’ı yalanladı” başlığıyla haberi 1. sayfaya, devamını ise 12. sayfaya koydu. Gazetelerin aynı gün geç olmayan bir saatte geçilen 'İPTAL'i görmezden gelmesi dikkat çekti.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2010 Kayseri News | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0352 231 31 39 | Haber Yazılımı: CM Bilişim