• BIST 83.161
  • Altın 147,145
  • Dolar 3,7693
  • Euro 4,0453
  • Kayseri : -3 °C
  • Ankara : -2 °C
  • İstanbul : 8 °C

MUSTAFA ELİTAŞ VE KAMER GENÇ KAVGASI

MUSTAFA ELİTAŞ VE KAMER GENÇ KAVGASI
Meclis Genel Kurulu'na dün akşam CHP Tunceli Milletvekili Kamer Genç ile Ak Parti Grup Başkanvekili Mustafa Elitaş arasındaki "malvarlığı" tartışması ve Genç ile oturumu yöneten Meclis Başkanvekili Güldal Mumcu arasındaki "söz talebi" tartışması damgasını

"MUSTAFA SENİ EZECEĞİM, EZECEĞİM"

Genç ile Elitaş arasındaki "malvarlığı" tartışmasında tutanaklara şu konuşmalar yansıdı:

MUSTAFA ELİTAŞ (Kayseri) - Ömrü boyunca memuriyet yapmış, hayatındaki gelirleri belli, nasıl kazandığı belli. 1980 yılında Danışma Meclisinin üyesi olmuş, bir-iki dönem ara vermiş, arkasından bu tarafa gelene kadar da hep milletvekili olarak görev yapmış. Milletvekillerinin aldığı maaş belli. Şimdi, bir de İnternet'te diyor ki: "Aldığı maaşın tamamını Tuncelili çocuklara burs olarak dağıtıyor."

MUSTAFA ELİTAŞ (Devamla) - İnternet'te yazıyor. O zaman, oradaki yalan beyanlarını düzelt, oradaki yalan beyanlarını düzelt. Mesela, bu kişinin malvarlığı listesi var. Şimdi, malvarlığı listesi, bu, sadece Ankara'da olanlar.

MUSTAFA ELİTAŞ (Devamla) - Bir de oğlu var. Oğlu da Türkiye Büyük Millet Meclisinde çalışıyor.

OSMAN AŞKIN BAK (İstanbul) - Aa

MUSTAFA ELİTAŞ (Devamla) - Oğlu da Türkiye Büyük Millet Meclisinde memur.

BEDİİ Süheyl Batum (Eskişehir) - Vay vay vay.

MUSTAFA ELİTAŞ (Devamla) - Şimdi, oğlunun arsaları var, daireleri var, binası var, bağ evi var yani oğlunun maaşı yeni bizim yaptığımız yasayla birlikte herhâlde 3.500 lira, 4 bin lira civarında, 1.500-2.000 dolar olabilecek bir miktara geldi. Bundan önceki dönemlerde 1.000 lira, 1.500 lira veya maksimum 2.000 lira maaş alıyordu. Şimdi, oğlunun gayrimenkulleri var.

KAMER GENÇ (Devamla) - Şimdi, arkadaşlar, hayır ya Doğru mu, yanlış mı söyleyeceğim. Şimdi, 1972 yılında ben Dikmen'de 5 dönümlük bir arazi aldım,Dikmen'de.

ZÜLFÜ DEMİRBAĞ (Elazığ) - Memurken

KAMER GENÇ (Devamla) - Memurken, ne var yani?

ZÜLFÜ DEMİRBAĞ (Elazığ) - Yo, yo, sordum sadece.

KAMER GENÇ (Devamla) - Dikmen'de imarı olmayan, dağın tepesinde 5 dönümcük arazi aldım.

OSMAN AŞKIN BAK (İstanbul) - Hadi bakalım!

KAMER GENÇ (Devamla) - Ondan sonra, o araziden imar geçti, 5 tane parsel geçti. 5 tane parseli daire karşılığı verdim, orada bahsettiği o parsellerden aldığım daireler. O zaman aldığım o 5 dönümlük arazinin fiyatının da hesabını veririm. Dolayısıyla, orada kalan dairelerin de bir kısmını sattım. Bir şey teklif ediyorum: Bakın, iktidar sizde, hesap uzmanlarınızı getirin, maliye müfettişlerini getirelim, baştan sonuna kadar hesabımızı inceleyelim. Eğer inceletmiyorsanız şerefsizsiniz, alçaksınız eğer inceletmiyorsanız. (CHP sıralarından alkışlar) Ama Tayyip Erdoğanda mal varlığının hesabını verecek. Mustafa Sen de vereceksin. Mal varlıklarımızı çıkaralım, milletin karşısına şey edelim. Tabii, ben, şimdi iki dakikada ne diyeyim? Şimdi, senin bakanların da şey etsin, şerefli ve namuslu insanlar ne yapar arkadaşlar? Bakın, maliye müfettişlerini

MUSTAFA ELİTAŞ (Kayseri) - Sen 76 milyonun önünde

KAMER GENÇ (Devamla) - Böyle ezeceğim, ezeceğim, ezeceğim, böyle çamur gibi yere sereceğim. (CHP sıralarından alkışlar)

"OKUMA YAZMANIZ YOK MU SİZİN?"

Genç ile oturumu yöneten CHP'li Meclis Başkanvekili Güldal Mumcu arasındaki tartışma da tutanaklara şöyle yansıdı:

BAŞKAN - Söz talebi yoktur ama madde üzerinde bir önerge vardır.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Söz talebim var efendim.

BAŞKAN - Madde üzerinde önerge var.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Var efendim, söz talebim de var.

İBRAHİM KORKMAZ (Düzce) - Geçti, "Yok" dediniz.

"KAYBETTİNİZ"

KAMER GENÇ (Tunceli) - Efendim, söz talebim var. Ne demek yani. Kaybettiniz benim söz talebimi kardeşim!

BAŞKAN - Şimdi, Sayın Genç, bana, buraya söz talebiniz gelmedi. Bana sadece önergeniz geldi.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Kişisel söz talebimdeki o Bakın, gündemdeki konuşmalarda Bütün maddelerde söz talebi var. Öyle şey olur mu ya!

ÜNAL KACIR (İstanbul) - Çok biliyorsan sen Meclis Başkan Vekilliği yap.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Böyle bir şey olur mu ya!

BAŞKAN - Şimdi, Sayın Genç, sizin verdiğiniz söz talepleri daha geç

KAMER GENÇ (Tunceli) - Hayır, tümünde de var, maddelerin hepsinde de var. Ya okuyun benim sözlerimi, hele bir okuyun.

BAŞKAN - İşte, onu okutacağım Sayın Genç, bir dakika dinlerseniz beni. Söz talebi bu maddede yok ama önergeniz var, onu okutuyorum.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Baksınlar, okuyun.

BAŞKAN - Peki, baksınlar efendim.

Önergeyi okutuyorum

KAMER GENÇ (Tunceli) - Önergeden önce benim, bu kanunun tümü, maddeleri üzerinde ve son, oyumu belirtmek üzere Orada, okuyun ya, okuma yazmanız yok mu sizin? (AK PARTİ sıralarından gürültüler)

BAŞKAN - Şimdi, Sayın Genç bu 2'nci maddenin sonrasında bakayım. Lütfen, şimdi bu önergeyi okutalım, ondan sonraki maddeye bakarız.

"O ZAMAN BAŞKANLIK DİVANINA BİZİM GÜVENİMİZ YOK"

KAMER GENÇ (Tunceli) - Şimdi Sayın Başkan, biz o kürsüyü güvenilir bir kürsü gibi kabul ediyoruz.

MEHMET METİNER (Adıyaman) - Sayın Başkana böyle hitap edemezsiniz!

KAMER GENÇ (Devamla) - Ben orada bu kanunla ilgili gönderdiğim dilekçede diyorum ki: "522 sıra sayılı Kanun Teklifi'nin tümü, maddeleri ve oyumun rengini belirtmek üzere söz istiyorum." Açın, okuyun oradan, yani böyle gizlemeye gerek yok. O zaman Başkanlık Divanına bizim güvenimiz yok.

BAŞKAN - Kimsenin gizlediği falan yok Sayın Genç.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Yo yo gizliyorsunuz, gizliyorsunuz.

BAŞKAN - Ben niye gizleyeyim Sayın Genç çok rica ederim.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Okuyun oradan.

BAŞKAN - Okuruz efendim.

KAMER GENÇ (Tunceli) - Okuyun.

BAŞKAN - Okuruz.

Siz önerge için bakınız, lütfen söz hakkınız kaçmasın.

MEHMET METİNER (Adıyaman) - Sayın Başkana saygısızlık yapmayın.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2010 Kayseri News | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0352 231 31 39 | Haber Yazılımı: CM Bilişim